onsdag 16 april 2014

Fleecefiltar blev konst (v.16)

I veckan har några av barnen målat på fleecefiltar. 





Tanken är att de ska komma till användning under musikalen. När vi hängde upp filtarna så tyckte jag att vi hade skapat något nytt och spännande. Kanske rentav ett helt nytt konstkoncept, vad tycker ni?




Barnens masker börjar på att bli klara. Det är läskiga varelser som ni kommer att möta…





Gripsholmsskolans första anställda fritidspedagog (Martha) älskar att skapa och pyssla utomhus. Hon bjöd upp våra barn till sin "uteverkstad". Barnen älskade det!



Avslutningsvis så vill jag visa en bild på en lek som för mig inte var helt självklar. Jag frågade pojkarna vad de lekte: Vi leker spioner! Ja. Det är ju uppenbart, tänkte jag när jag lommade iväg i mina svarta gummistövlar… 



GLAD PÅSK TILL ER ALLA!

/Jonas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar